Morgan Plus 4 (Ford Duratec 2.0l motor met 145 pk) water in de bougieschachten

Als gevolg van de water doorlatende louvres in de motorkap van de Morgan, kunnen er water problemen ontstaan in de diepe schachten bij de bougies.

Roest aanslag aan de onderzijde van de lange bougiedoppen zijn een eerste indicatie.

beeld1 (003)Als de bougiedoppen er uitzien zoals in afbeelding 1, dan direct actie ondernemen.
Als de bougies sporen van roest vertonen, dan alstublieft niet onmiddellijk de bougies verwijderen, maar eerst alles netjes schoonmaken!
We doen dit met behulp van een dun hulpstuk aan de stofzuiger en een lange schroevendraaier, om eerst alle onrechtmatigheden te verwijderen.

 

 

 

Als je niet eerst alle vuil en roest verwijdert kunnen deze delen in de verbrandingskamer terecht komen bij het verwijderen van de bougies.

Niet zelden zien de bougies eruit zoals hier afgebeeld .

Beeld2 (002)

 

 

 

 

 

 

Om deze problemen te voorkomen is er een RVS cover voor dit motortype ontwikkeld.

Beeld3 (002)

 

 

 

 

 

Deze cover voorkomt wateroverlast in de bougieschacht. De cover past ook op de Morgan 4/4 modellen met 1800s Duratec-motor.
Deze cover past helaas niet meer op de nieuwere plus 4 motoren (154 pk, direct inspuitsysteem).
Als u interesse heeft kunt zich melden bij Morgan-Park Hamburg.