MORGAN & ME: JON HILDRED

Ondanks dat hij op slechts een steenworp afstand van de Malvern-fabriek woont, overwoog Jon niet om een ​​Morgan te kopen tot een toevallige ontmoeting met een Aero 8. Maar nu, verslaafd aan het merk, heeft hij nu zijn derde.

In de eerste van een serie over diverse Morgan eigenaren, legt Jon zijn verhaal uit …

Ongeveer vier jaar geleden besloot ik dat ik mijn autocollectie wilde uitbreiden.

We hadden een familiebedrijf in de gezondheidszorg  tot op een dag een investeringsmaatschappij het wilde kopen. Ik ging op zoek naar een tweedeurs, natuurlijk een V8. Het moest sportieve referenties hebben en zeldzaam en ongewoon zijn.

‘Ik was op weg naar Liverpool om een ​​Mercedes SLS te kopen, maar het was me opgevallen dat er op de route, in Cheshire, een Aero Supersport te koop was. Hij voldeed aan al mijn criteria, dus ben ik gestopt om te kijken. Toen ik hem in het echt zag, dacht ik: ‘Wauw, wat een prachtige auto’. De verhoudingen zagen er geweldig uit omdat het een relatief kleine auto is, met een grote motor. En toen hij werd gestart, resoneerde het geluid geweldig – het was een fysiek gevoel dat door de muren en de vloer van de showroom leek door te dringen.

‘Ik heb de SLS gekocht, maar ik bleef aan de Morgan denken. Negen maanden later stuurde een vriend me een bericht en vertelde me over een Aero Coupe die te koop stond, en de volgende dag ging ik er heen en kocht hem. Ik heb nog nooit in een auto gereden die zoveel positieve aandacht krijgt, en de aandacht is van elke leeftijd en geslacht.

‘Mijn volgende Morgan was een 3 Wheeler. Ik zag er een te koop staan in de beroemde blauwe en oranje Gulf-kleuren. Een paar weken later kocht ik hem. Je moet  hem strak rijden en stevig gas geven, wind in je haar.

Ik lach letterlijk hardop en het zijn niet allemaal verstandige snelheden.

‘Toen kocht ik een Aero GT. De groene en gouden kleuren zijn geïnspireerd op de Morgan GT3-auto uit 2009. Ik kwam vaak naar de fabriek om tijd door te brengen met het ontwerpteam van Morgan om de exacte specificaties af te ronden, en ik heb gehoord dat het een van de meest ” bespoke “auto’s is die ooit is gemaakt. Ik heb mijn vrouw ervan kunnen overtuigen dat ik hem zou kunnen kopen als ik de Aero Coupé zou verkopen, maar op een of andere manier heb ik mijn Coupé nog steeds …

‘Mijn GT werd gebouwd in de zomer van 2018 en bij toeval had ik rond dezelfde tijd een reis geboekt van Genève naar Monaco. De auto was een week voordat ik moest vertrekken klaar.

Mijn eerste ervaring met de GT waren door de bergpassen van Zwitserland, Frankrijk en Italië!

Ik heb geluk dat ik slechts 10 minuten van de fabriek woon. Ik noem het een bedevaartoord. Wanneer ik binnenkom, zie ik de mensen die een hand hadden bij het bouwen van mijn auto en dat vind ik geweldig – ik hou ervan een gezicht en naam te geven aan de mensen die de motor erin zetten of de motorkap van mijn auto’s vormden.

‘Ik heb veel andere eigenaren ontmoet, zowel internationaal als lokaal, en een aantal echt goede vrienden gemaakt. Het is absoluut een speciale relatie die je hebt met andere Morgan-eigenaren, je weet zeker dat zij ‘het snappen’.

Photos by Andy Morgan 

Follow Morgan Motor Company on Instagram