Mode-ondernemer Christopher C onderzoekt de synergieën tussen zijn eigen branche en Morgan, en waarom hij met zijn Aero GT de natuurlijke keuze maakte …

‘Ik ben geboren en getogen in de binnenstad van Londen, maar ik heb een Griekse achtergrond. Auto’s zijn een heel belangrijk onderdeel van die cultuur en de mannen in mijn familie waren monteurs. Vanaf mijn vijfde bracht ik mijn zaterdagen door in de garage – ik herinner me de geluiden en de geuren.

‘De meeste auto’s die ik zag waren oude knallers, maar af en toe zag ik een mooie auto en verlangde ik ernaar. Het was ambitieus om een ​​mooie auto te hebben. Toen ik 18 was, ging ik de mode-industrie in, beginnend in een magazijn en langzaam de ladder opklimmend om uiteindelijk mijn eigen bedrijf te bezitten.

‘Ik heb heel hard gewerkt voor succes, en na verloop van tijd bracht mijn succes geld op en daardoor kon ik me overgeven aan mijn passie voor auto’s. In 2014 stortte ik een aanbetaling op de nieuw aangekondigde Lamborghini Huracán, maar toen ik naar de preview van de launch party ging en de covers werden verwijderd, keek ik naar de andere mensen en merkte dat ik helemaal niet in deze omgeving paste.

‘Toen kwam ik Alex Goys review van de Aero Coupe tegen, en dat was het. Ik heb mijn aanbetaling op de Lamborghini geannuleerd en heb contact opgenomen met London Morgan. Ik was gefascineerd door hoe de Morgan eruitzag. Het werd beschreven als ‘automotive theater’, en dat weerklonk goed bij mij. Met mijn ontwerpachtergrond greep hij me gewoon. Hij was gewoon prachtig. ‘Ik hb mijn Aero Coupé ongeveer vijf jaar gereden daarna werd het de GT. De twee auto’s hebben heel verschillende rijervaringen. De coupé was meer ontspannen, maar de GT grijpt je bij het nekvel en zegt: ‘Ik daag je uit om te rijden’. Qua specificatie was het een kwestie van ‘hoeveel zwart kan ik krijgen?’. Het geeft een dreigende blik maar wat een mooie auto is, hij is demonisch en agressief.

‘Vanuit mijn productieachtergrond weet ik dat er makkelijke manieren zijn om iets te maken, goedkope manieren zijn iets te maken, maar er is ook een weg om dingen zo goed mogelijk te maken. Uiteindelijk zou het makkelijker zijn geweest om de panelen van glasvezel te maken, maar ze zijn gemaakt van aluminium. In het interieur krijg je het gevoel dat iemand er zijn hart en ziel in heeft gestoken en dat kost geld. Ik heb het vakmanschap nooit ondergewaardeerd omdat ik weet wat het is om een ​​kledingstuk te maken – ik kan het goedkoop of zo goed mogelijk doen. Ik kijk naar het stiksel op de stoelen en ik zie dat het goed is gedaan, en de pasvorm en afwerking. Het is de ultieme outfit.

‘Mijn eerste bezoek aan de Morgan-fabriek was pas onlangs en ik betreur het dat ik niet eerder ben gaan. Je kunt zien dat het mensen zijn die tijd voor je auto hebben genomen. Elke Morgan is uniek omdat iedereen er een klein verschil in zal brengen. Het versterkt de band met uw auto omdat u zich realiseert dat het niet slechts een van de vele is. Je kunt naar een designerwinkel gaan en een Gucci-pak, een Louis Vuitton-pak of een Tom Ford-pak kopen, of je kunt naar een kleermaker gaan en er een op maat, speciaal voor jou laten maken.

‘Ik woon in het centrum van Londen en breng veel tijd door met het rijden door delen van de stad waar je normaal gesproken geen Morgan ziet, zoals East End. Ik ben dol op die combinatie van zo’n auto in zo’n stedelijke omgeving. Als je in Londen rijdt, hoor je de motortoon tegen de gebouwen stuiteren. En ik zal niet ontkennen dat er een Batman-gevoel is. Het is de Batmobile.

‘Sommige mensen bewonderen hem en velen weten niet wat het is, maar ik vind het leuk dat het je dwingt om een ​​reactie te krijgen. Mensen willen erover praten en er foto’s van maken. Het is iets dat net zo goed bij hen leeft als bij mij, gewoon door het zien en het voorbij te horen rijden. Het brengt mensen weer in contact met waarom ze verliefd zijn geworden op auto’s. Voor de meeste mensen zijn het geen rondetijden of van nul tot 100, het is de esthetiek.

‘Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat mensen me veroordeelden omdat ik de GT heb gekocht. Als mensen je zien in een Ferrari of Lamborghini, word je vooraf beoordeeld. Bij een Morgan is de eerste vraag die mensen stellen niet ‘hoeveel kost hij?’, Ze vragen ‘wat is het?’ Ik stel me voor dat de meeste mensen een Morgan willen alleen omdat ze een Morgan willen – het is geen statussymbool om indruk te maken op mensen , het is een statement en een representatie van individualiteit.

‘Bij autorijden gaat het erom hoe je je voelt. Het brengt het innerlijke kind naar boven. Ik rijd vrijwel het hele jaar door met de GT en als je ermee in de regen rijdt, voelt hij heldhaftig aan. Je hebt het gevoel dat je hij je test. Je bent niet zomaar een omstander op de bestuurdersstoel, je moet echt focussen, luisteren, leren en reageren. Het is niet alleen lonend, maar ook bevredigend.

‘Het is niet per se een auto die je koopt om rationele redenen – verlangen overtreft de ratio, het is emotioneel. Je verdwaalt in een film, je eigen film. Het is de werkelijkheid waar je naar verlangt. Het is een kans om jezelf van alles te scheiden. ‘